parallax background

Callexcell behaalt SMETA-certificaat  

 

 

Ons contact center draagt goede werkomstandigheden en kwaliteit hoog in het vaandel. Dat resulteerde onder andere in het premium contact center label, maturity level 4 en een nominatie voor de EMEA awards. Met trots kunnen we meedelen dat we ook het SMETA-certificaat hebben binnengehaald.

Het SMETA-beoordelingssysteem onderzoekt of bedrijven op alle niveaus op een ethische manier te werk gaan. SMETA staat voor ‘Sedex Members Ethical Trade Audit’ en wordt ondersteund door tal van multinationals die zich samen engageren om ethisch correct zaken te doen.

De SMETA-audit concentreert zich op 4 pijlers: werknemersrechten, zorg voor het milieu, gezondheid & veiligheid en bedrijfsethiek. De aspecten die aan bod komen, zijn onder andere: collegialiteit,  interne processen, werkomstandigheden en de organisatie van het werk.

Midden november vond de audit plaats bij Callexcell. De auditor heeft zijn checklist afgewerkt en vastgesteld dat Callexcell op elk vlak voldoet aan de vereisten of zelfs beter doet! Dit nieuwe certificaat is nog maar eens het bewijs dat Callexcell een vooruitstrevende en duurzame werkgever is.