Callexcell in Trends: “Callcenters tussen hamer en aambeeld”

Technologiegoeroes hebben al meermaals de dood van het callcenter aangekondigd, maar de arbeidsintensieve sector ziet nog een belangrijke rol weggelegd voor de mens in het contactcenter van de toekomst. Een portret van een branche die volop consolideert om een antwoord te bieden op de uitdagingen. Kurt De Cat

Wie vragen heeft rond het probleem van fipronil in eieren, kan een infonummer bellen en komt in een callcenter terecht, waar medewerkers bellers informeren en geruststellen. Callcenters of contactcenters worden veel ingeschakeld, voor allerlei zaken. Soms maken ze deel uit van een zelfstandige groep en bieden ze hun diensten aan aan klanten (de facilitaire contactcenters), soms houden bedrijven er hun eigen contactcenter op na (inhouse contactcenters). Toch duikt de callcentermedewerker steevast op in lijstjes van beroepen die zullen sneuvelen door de oprukkende automatisatie en artificiële intelligentie…

Klik hier om het volledige artikel te lezen!