Hiep, hiep, hiep… hoera!

Zoals de kop al doet vermoeden, is Callexcell verjaard! Ons contact center mocht onlangs negen kaarsjes uitblazen. Op 6 juli 2009 werden de eerste lijnen geopend op de zesde verdieping van de noordelijke vleugel van Stayen. Een klein gemotiveerd team, onder leiding van oprichtster en CEO Karin, ging er toen met veel passie van start. Nu, negen jaar later, staan meer dan 700 collega’s dagelijks klanten te woord via alle denkbare kanalen.

Negen jaar geleden vond Karin Van De Velde de tijd rijp om zelf een contact center te beginnen. Met meer dan 15 jaar ervaring in de sector bouwde ze een ruime expertise op in het beheren van kwaliteitsmerken. Toch had ze een andere visie en besloot ze dat ze het zelf anders en beter zou aanpakken. Callexcell, Not Another Contact Center, was geboren.

Telenet en Carglass waren de eerste klanten die met het jonge contact center in zee gingen. Twee klinkende namen, waarmee Callexcell al snel de aandacht trok binnen de ondernemerswereld. In 2010 stapte topondernemer Roland Duchâtelet mee in het verhaal en dat gaf een boost. Callexcell groeide dan ook sterk in de daaropvolgende maanden en jaren.

Ook op vlak van maturiteit werden grenzen verlegd. Callexcell slaagde er jaar na jaar in om het maturiteitsniveau van de organisatie op te krikken. In 2014 breidde het bedrijf uit naar de ruime vierde verdieping van de west wing van Stayen. Dat bracht het totaal aantal seats op 520, oftewel een vertienvoudiging op vijf jaar tijd. Zelfs met de grote, snelle groei die het contact center kent, blijft het de KMO-mentaliteit trouw. De medewerkers komen op de eerste plaats en dat uit zich in een open communicatie en aandacht voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

In 2016 behaalde Callexcell het Premium Contact Center Label van de beroepsfederatie Contactentres.be. Een bekroning voor de passie waarmee de medewerkers dagelijks aan het werk gaan. Vorig jaar, in 2017, slaagden ze er zelfs in om als eerste facilitair contact center het maturiteitsniveau vier op een schaal van vijf te behalen. Level 4 van het Maturity Assessment van THOCC meet de maturiteit van 52 core processen van het contact center. Het behalen van level 4 betekent dat we onze processen in de knip hebben en werken volgens het continuous improvement principe. In datzelfde jaar werd de nieuwe werkvloer op de Kleine Markt van Stayen in gebruik genomen.

Ook al is Callexcell een van de jongste spelers op de markt, heeft het haar plaats zeker verdiend. Callexcell staat gekend als een flexibele en vooruitstrevende partner, geleid door een team straffe madammen (en ondertussen ook heren 😉) dat de lat hoog legt op vlak van kwaliteit en performantie. Daardoor kan er een kwaliteitsvolle service geleverd worden met de meest geavanceerde technologieën op de markt.

Met de recente aankoop van de nieuwe site in het Luikse Val Benoit, rondt Callexcell de kaap van 850 seats. Een steile opmars in amper negen jaar tijd en laat ons daarbij vooral de memorabele jaarthema’s, activiteiten, feestjes en festivals niet vergeten. The best is yet to come: nog een jaar en we vieren één decennium Callexcell!