Medewerkers Callexcell gaan zelf op zoek naar 100 nieuwe collega’s

Callexcell zit in de lift. Recent breidde we uit naar Maastricht en begin volgend jaar opent het een site in Luik. Ook in Sint-Truiden wordt de continue groei verdergezet. We willen op korte termijn 103 vacatures invullen. Om de zoektocht naar nieuw talent nog vlotter te laten verlopen, opende we op woensdag 12 september een eigen pop-up rekruteringskantoor op de site van Stayen. In ‘Job up’ zullen onze eigen medewerkers op zoek gaan naar nieuw talent. We tellen vandaag zo’n 750 medewerkers en zijn hiermee een van de grootste werkgevers van Limburg.

De massale aanwervingsgolf heeft gelukkig niets te maken met personeelsverloop, maar wel met de groei van de business. CEO Karin Van De Velde: “Meer en meer bedrijven beginnen de grote voordelen in te zien van een samenwerking met een extern contact center. Dat is goed nieuws voor ons en tegelijk ook een uitdaging voor ons HR-departement en onze vijf rekruteringspartners. Zij moeten telkens weer op zoek naar de juiste profielen om de nieuwe klantendienst te bemannen. Het aantrekken van enkele klanten op korte tijd en de uitbreiding van een reeks bestaande projecten, hebben ervoor gezorgd dat we op korte termijn een groot aantal nieuwe medewerkers nodig hebben.”

De economie doet het goed en de werkloosheid in de regio krimpt ondertussen al sinds augustus 2015. Het is met andere woorden minder evident geworden om vacatures in te vullen. Ons team kwam daarom origineel uit de hoek. “Het credo van Callexcell is NACC – Not Another Contact Center. Dat betekent dat we de dingen graag anders aanpakken. Dat bewezen we in het verleden al met de NACC-Bar, ons pop-up rekruteringscafé op de Grote Markt van Sint-Truiden en met onze mobiele sollicitatiecaravan. We blijven vernieuwen en vandaar het idee om een eigen rekruteringskantoor te beginnen. Het wereldje is me trouwens niet vreemd. In het verleden was ik zelf aandeelhoudster van een rekruteringskantoor”, vertelt Karin.

Contact center medewerker zoekt contact center medewerker

Waar zit dan precies het verschil met de andere uitzendkantoren? “De bedoeling is dat onze eigen medewerkers mensen telefonisch gaan contacteren. Vanuit hun passie en expertise kunnen zij anderen warm maken voor een toffe job binnen ons bedrijf. Op die manier willen we ook het imagoprobleem van onze sector uit de wereld helpen. Het is jammer dat werken in een contact center nog altijd de stempel krijgt van saai en repetitief. Vooral omdat de branche zoveel kansen biedt aan de meest uiteenlopende profielen. Bovendien zijn er flink wat kanalen bijgekomen, zoals live chat en social media, die bij onze klantenadviseurs voor extra afwisseling zorgen”, besluit Karin.

Op woensdag 12 september gaat ‘Job-up’ live in het voormalige restaurant Nero Bianco, op de Kleine Markt van Stayen. Een tiental medewerkers gaat vanaf dan intensief op zoek naar nieuwe collega’s om de meer dan honderd vacatures tijdig in te vullen. Hoe lang de ‘Job-up’ open zal blijven, staat nog niet vast.