parallax background

Unieke samenwerking tussen Sint-Trudo ziekenhuis en Callexcell

.

.

Callexcell behandelt sinds kort alle inkomende gesprekken van het Sint-Trudo Ziekenhuis in Sint-Truiden. Het is niet gebruikelijk dat een ziekenhuis een beroep doet op een contact center, al biedt deze samenwerking tal van voordelen.

Door de samenwerking met Callexcell lijken de lange wachttijden voor mensen die naar het ziekenhuis bellen volledig van de baan. “Voor ons als regionaal ziekenhuis is het belangrijk om dicht bij de patiënt te staan”, zegt De Coninck , financieel en administratief directeur van Sint-Trudo.

Voor Callexcell is klantvriendelijkheid vanzelfsprekend. “Wij kunnen de patiënten en bezoekers van het ziekenhuis beter dienen met minder lange wachtrijen en juiste informatie”, legt CEO Karin Van De Velde uit.

Céline Malyster, Quality & Training manager bij Callexcell, vindt dat dit project ook een mooi voorbeeld is van de open blik van het ziekenhuis. “Iedereen focust zich best op zijn specialiteit. Voor het ziekenhuis is dat de zorg voor de patiënten, voor ons is dat het afhandelen van klantencontacten. Als iedereen doet waar men goed in is, dan kan de klant daar alleen maar beter van worden.”

Samenwerking uitbreiden

Er wordt nu al gesproken over een uitbreiding van de samenwerking. “De eerste stap was de algemene telefoonlijn, de tweede stap die we willen zetten is om ook in het afsprakenbeheer een stukje verder te gaan”, legt De Coninck uit. “Dat is wel iets complexer, maar we denken ook daar dat dat zeker een oplossing kan zijn.”

“Dit is qua project ook een mooie aanvulling op het feit dat we heel hard inzetten op de digitalisering”, besluit Malyster. “We zetten in op die nieuwe technologieën, maar tegelijk is het ook zo dat we voelen dat voor dit soort dingen de menselijke factor echt nog nodig is. Mensen hebben op dat vlak gewoon een luisterend oor nodig.”

Bron: HBVL